ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ: Οι εκπαιδευτές των δημοσιογράφων για λογαριασμό του ΔΝΤ και του Βερολίνου
Εταιρείες και ιδρύματα έλαβαν τεράστια ποσά για την εκπαίδευση δημοσιογράφων και οικονομολόγων
Του Δημήτρη Μπεκιάρη
“Έλληνες δημοσιογράφοι κλήθηκαν από το ΔΝΤ να παρακολουθήσουν σεμινάρια με στόχο την προβολή των θέσεων του Ταμείου”. Σε αυτή την αποκάλυψη προχώρησε τις προάλλες ο Παναγιώτης Ρουμελιώτης στην Επιτροπή Αλήθειας για το Χρέος της Βουλής. Όπως είπε ο ίδιος θα μπορούσε η Επιτροπή να ζητήσει επισήμως να της δοθούν τα ονόματα από τον υπεύθυνο επικοινωνίας του Ταμείου κ. Τζέρυ Ρέϊς, με το προεδρείο να αναθέτει σε μέλος της επιτροπής να συντάξει το σχετικό αίτημα προκειμένου να πληροφορηθούν όλοι τους δημοσιογράφους που κλήθηκαν και παρακολούθησαν την ανάπτυξη των θέσεων του ΔΝΤ.
Ο κ. Ρουμελιώτης ακόμη αναφέρθηκε και σε ομάδα καθηγητών οικονομολόγων οι οποίοι με λυσσαλέο τρόπο και σαθρά επιχειρήματα προσπαθούσαν να πείσουν ότι το χρέος ήταν βιώσιμο.
Όμως εκτός από τους εκπαιδευόμενους, υπάρχουν και οι εκπαιδευτές. Εκείνοι δηλαδή που ανέλαβαν εργολαβικά και έναντι υψηλών αμοιβών, όχι μόνο την εκπαίδευση δημοσιογράφων ή οικονομολόγων ή ακόμη των “σύγχρονων γκαουλάιντερ”, όπως ισχυρίζονται κάποιοι, αλλά και την προώθηση των θέσεων, των αντιλήψεων, των απόψεων και των συμφερόντων των “δανειστών”. Κυρίως, όμως, προσπάθησαν να επιβάλλουν στη συλλογική συνείδηση – ευτυχώς ανεπιτυχώς – ως αναγκαία την επιβολή της νεοφιλελεύθερης στρατηγικής που χαράχθηκε για τον ευρωπαϊκό νότο και την επιβολή σκληρών μέτρων που φτωχοποίησαν τους λαούς, στραγγάλισαν τις εθνικές οικονομίες και λειτούργησαν απορρυθμιστικά για το υπάρχον κοινωνικό status.
Τους δημοσιογράφους, που προωθούσαν, στο πεδίο της ενημέρωσης και της επικοινωνίας, τις θέσεις και τα συμφέροντα του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, των ιερατείων των Βρυξελλών και της Φρανκφούρτης και τις πολιτικές θέσεις του Βερολίνου, αποκαλύψαμε στις 19 Αυγούστου 2013 στο ρεπορτάζ με τίτλο “Opinion Makers του μνημονίου”. Στη συνέχεια αποκαλύψαμε μέσω ποιων εταιρειών και ιδρυμάτων εκπαιδεύτηκαν εκείνοι οι οποίοι προώθησαν, χωρίς ντροπή, και πρόβαλλαν ως αναγκαίες και θετικές, τις λαοκτόνες πολιτικές του μνημονίου. (Δείτε το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ με τίτλο “Οι «μπουκωμένοι» opinion makers του μνημονίου”.
Ας ξαναθυμηθούμε όμως, ποιοι ανέλαβαν την εκπαίδευση των δημοσιογράφων.
Η εταιρεία Civitas
Τον Ιούνιο του 2010, στην εξεταστική επιτροπή για το σκάνδαλο της SIEMENS, είχε κληθεί να καταθέσει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της διαφημιστικής και εταιρείας πολιτικής επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων Civitas, Γιώργος Φλέσσας.
Υπενθυμίζεται ότι η Civitas είναι η εταιρεία που είχε αναλάβει την επικοινωνιακή καμπάνια του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας από το 2004 έως το 2009. Επίσης είχε αναλάβει την αντιμετώπιση κρίσεων για εταιρίες που βρέθηκαν στο επίκεντρο σκανδάλων, όπως η HDW, της εμπλεκόμενης εταιρίας με το σκάνδαλο των υποβρυχίων, της Ericson την περίοδο των υποκλοπών, της ιδιοκτήτριας εταιρίας του Sea Diamond που ναυάγησε στη Σαντορίνη.
Ο Γ. Φλέσσας είχε καταθέσει στην Επιτροπή της Βουλής ότι η Civitas συνεργαζόταν με τη Siemens από το 2001. Την περίοδο που είχε ξεσπάσει το σκάνδαλο με τη SIEMENS η εν λόγω εταιρεία μοίραζε αφειδώς διαφημίσεις στον ελληνικό Τύπο. Σύμφωνα, ωστόσο, με την κατάθεση του ίδιου στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, το μοίρασμα της διαφήμισης δεν συνιστούσε απόπειρα «εξαγοράς του Τύπου», αλλά όπως είχε υποστηρίξει, απλώς είχε συμπέσει με την καμπάνια της εταιρίας την εποχή εκείνη για την κοινωνική προσφορά της SIEMENS στην Ελλάδα. Το κυριότερο; Είχε αποκαλύψει ότι η εταιρία του πρόσφατα, εκείνη την εποχή, είχε ολοκληρώσει πρότζεκτ προκειμένου να «δημοσιοποιήσει» τα μέτρα της Τρόικας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.
Με λίγα λόγια η εταιρεία Civitas είχε αναλάβει την εξής δουλειά: Ένα μέρος της επικοινωνιακής πολιτικής του ΔΝΤ από την εταιρία EURO RSCC για να «περάσει» επικοινωνιακά στην ελληνική κοινωνία και στο πολιτικό σύστημα την «αναγκαιότητα» της επιβολής των μέτρων που στόχευαν στην εξαθλίωση του ελληνικού λαού. Ωστόσο ο κ. Φλέσσας είχε απαντήσει ως εξής: «Κάνουμε απλώς monitoring, παρακολουθούμε τι λένε τα ελληνικά Μέσα και τους το μεταφέρουμε»
Όπως είχε πει μάλιστα ο Γ. Φλέσσας ανάμεσα στις υποχρεώσεις που είχε αναλάβει η Civitas προκειμένου να κάνει γνωστά τα μέτρα της Τρόικας ήταν και η οργάνωση συναντήσεων με δημοσιογράφους. «Μας ζητήθηκε κάποια στιγμή. Οι εκπρόσωποι της τρόικας θέλησαν να επικοινωνήσουν με τα Μέσα Ενημέρωσης και μας ανατέθηκε να πάρουμε τηλέφωνα κάποιους δημοσιογράφους να πάνε την τάδε ώρα στη Μεγάλη Βρετανία για να τους μιλήσουν» είχε αποκαλύψει στην Επιτροπή της Βουλής ο κ. Φλέσσας. Φυσικά όλα τα προηγούμενα χρόνια η Civitas χορηγούσε πακέτα διαφημίσεων, πολλών χιλιάδων ευρώ, σε συγκεκριμένα ΜΜΕ.
Σήμερα, μετά τις αποκαλύψεις Ρουμελιώτη, γίνεται ακόμη πιο κατανοητός ο ρόλος της Civitas, την εποχή της επέλασης του ΔΝΤ και του γερμανικού πολιτικού και οικονομικού παράγοντα στην Ελλάδα. Όμως, δεν είναι, μόνο οι εταιρείες επικοινωνίας, αλλά και τα γερμανικά ιδρύματα που έκαναν την ίδια δουλειά.
Εκπαιδεύοντας γερμανόφιλους
Ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία του κόμματος των Χριστιανοδημοκρατών στην Γερμανία, των οποίων επικεφαλής είναι η Καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ, είναι το ίδρυμα Αντενάουερ, το οποίο εμφανίζεται πολύ δραστήριο στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, τα χρόνια της κρίσης.
Το ίδρυμα Αντενάουερ νοίκιασε τα προηγούμενα χρόνια γραφεία στο Κολωνάκι και έχει επιδοθεί στη διοργάνωση σεμιναρίων για δημοσιογράφους. Σύμφωνα με μία άποψη «Το ίδρυμα Αντενάουερ εκπαιδεύει τους νέους γκαουλάιτερ». Το βέβαιο είναι ότι, στη συγκυρία της ολοκληρωτικής εφόρμησης του γερμανικού πολιτικού και οικονομικού πάράγοντα στη χώρα μας, το εν λόγω ίδρυμα «διοχέτευσε» τον γερμανικό τρόπο σκέψης για την ευρωζώνη, για τις οικονομίες των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για το ενδεχόμενο της ομοσπονδιοποίησης της Ευρώπης και για τον ρόλο της Γερμανίας, αλλά και των κρατών μελών της ΕΕ.
Το ίδρυμα Αντενάουερ ήρθε στην Ελλάδα το 1980 και αποχώρησε το 1993 με την πτώση της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Από πολλούς δεν θεωρείται τυχαία η αποχώρησή του εκείνη την περίοδο, μιας και ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης είναι ένας από τους κατεξοχήν γερμανόφιλους πολιτικούς της ελληνικής πολιτικής ιστορίας, ενώ κατά το σύντομο χρονικό διάστημα της διακυβέρνησης της χώρας από τον ίδιο και την κυβέρνησή του επιχειρήθηκε να υλοποιηθεί ένα από τα πιο βάρβαρα νεοφιλελεύθερα κυβερνητικά προγράμματα τουλάχιστον στην μεταπολιτευτική ιστορία.
Οι επαφές του γερμανικού ιδρύματος στην Ελλάδα δεν είναι τυχαίες. Το «ίδρυμα Καραμανλή», πολιτικά πρόσωπα που προέρχονται από τον χώρο της Νέας Δημοκρατίας, το ΕΛΙΑΜΕΠ και το ΙΟΒΕ είναι μερικές από αυτές. Τι συνδέει το ίδρυμα με τις επαφές του στην Ελλάδα; Μα η προσήλωση στην μνημονιακή πολιτική που επιβλήθηκε από τις κυβερνήσεις στη χώρα μας. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι στο ίδρυμα Αντενάουερ εκπαιδεύτηκε ένας από τους πλέον «σκληρούς» υποστηρικτές της βάρβαρης πολιτικής που εφαρμόστηκε στην Ελλάδα και μάλιστα ο πρώην πολιτικός προϊστάμενος των κατασταλτικών μηχανισμών, ο πρώην υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, Νίκος Δένδιας.
Όμως, το ίδρυμα δεν εκπαιδεύει μόνο πολιτικούς, αλλά και δημοσιογράφους. Στα σεμινάρια που είχαν ξεκινήσει στην Αθήνα στις 12 Οκτωβρίου του 2012, ως εκπαιδευτές, συμμετείχαν δημοσιογράφοι και αναλυτές πλήρως ευθυγραμμισμένοι με την στρατηγική της τρόικας στην Ελλάδα. Ο δημοσιογράφος της εφημερίδας «Η Καθημερινή» και του ΣΚΑΙ, γνωστός για τους δεσμούς του με την Γερμανία, Τάσος Τέλλογλου, ήταν ένας από αυτούς. Ως εκπαιδευόμενοι επελέγησαν οκτώ Έλληνες δημοσιογράφοι έως 33 ετών, οι οποίοι πλαισιώθηκαν από αντίστοιχο αριθμό Γερμανών συναδέλφων τους.
Η διευθύντρια του γερμανικού ιδρύματος, η κα Σουζάνα Φογκτ συναντούσε πολύ συχνά στο γραφείο της στην οδό Μουρούζη δημοσιογράφους και διαμορφωτές της ελληνικής κοινής γνώμης. Σε κάποιους από αυτούς, οι οποίοι είναι γερμανόφιλοι, παραχωρούσε και συνεντεύξεις εξηγώντας την αναγκαιότητα των διαρθρωτικών αλλαγών. Το ίδρυμα Αντενάουερ δεν είναι το μοναδικό γερμανικό ίδρυμα που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και μάλιστα με εξαιρετικά μεγάλη ένταση από την στιγμή που η χώρα μας εντάχθηκε στον μηχανισμό στήριξης. Είναι προφανές ότι η “γερμανική” ελίτ επιδιώκει να ελέγξει και τον τομέα της ενημέρωσης στην Ελλάδα, διοχετεύοντας στην κοινή γνώμη την κεντρική αντίληψη του Βερολίνου και της Φρανκφούρτης για τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις στην ευρωζώνη και βεβαίως στην Ελλάδα.
Κάποιοι, χωρίς ωστόσο να μπορεί να τεκμηριωθεί κάτι τέτοιο, υποστηρίζουν ότι μέσω των γερμανικών ιδρυμάτων αξιοποιούν μεγάλα χρηματικά ποσά ώστε η προθυμία των opinion makers που βρίσκονται στην υπηρεσία της μνηομονιακής πολιτικής να γίνεται όλο και μεγαλύτερη. Και τα “γερμανικά” ιδρύματα που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα είναι πολλά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου